hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم| 30درصد تولیدات علمی در کشور در رشته های پزشکی است

قم| 30درصد تولیدات علمی در کشور در رشته های پزشکی است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 30 درصد تولیدات علمی در کشور در رشته های پزشکی است گفت: ایران در عرصه تولید علوم پزشکی موفق شده، رتبه اول در منطقه و رتبه اول در میان کشورهای اسلامی را کسب کند.
 به گزارش رویداد ایران،دکتر رضا ملک زاده امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رسید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: زندگی ایشان سراسر الگویی برای ما است و چندین بار برخورد با شهید سلیمانی داشتم که هر بار شاهد یک درس رفتاری جدید بودم.

وی بیان داشت: اینکه مشاهده می کنید تمام ایران، سوگوار ایشان می شود، پیام های بسیاری دارد و ایشان همواره در قلب ایرانیان جا داشته و دارند که یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه به فعالیت های تحقیقاتی در علوم پزشکی گفت: در حال حاضر بیش از 70 دانشگاه و دانشکده و 700 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی در کشور فعال است که به ارائه خدمات می پردازند.

دکتر ملک زاده با تاکید بر گسترش علوم پزشکی گفت: ما همواره در راستای تولید فناوری و کارآفرینی تاکید داریم و نیروهایی که در این حوزه تربیت می شوند باید کارآمد و به فکر ارتقا کارهای تحقیقاتی باشند.

وی با اشاره به رشد فزاینده حرکت علمی کشور گفت: پیش از انقلاب و جنگ تحمیلی، رشد علمی و حرکت ها در این زمینه هیچ گونه رشد نداشت، اما امروزه به برکت نظام اسلامی شاهد رتبه 16 علمی کشور در دنیا هستیم و این جایگاه در حالی ایجاد شده که از همه جهت تحریم هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 30 درصد تولیدات علمی در کشور در رشته های پزشکی است گفت: ایران در عرصه تولید علوم پزشکی موفق شده، رتبه اول در منطقه و رتبه اول در میان کشورهای اسلامی را کسب کند.

دکتر ملک زاده گفت: طی پنج سال گذشته 5 میلیون مقاله که توسط محققان ایرانی نوشته شده است، توسط 180 پژوهشگر در دنیا مورد استناد و استفاده قرار گرفته است که نشان دهنده اهمیت و میزان تاثیرگذاری مقالات ایرانی است.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت ها همواره در دستور کار بوده است گفت: ایجاد مراکز مطالعاتی، راه اندازی موسسه علمی توسعه تحقیقات علوم پزشکی، راه اندازی مراکز آزمایشگاهی جامع، اهتمام به توسعه کهورت، برنامه ریزی طرح کنترل سرطان و... از جمله این برنامه ها بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 82 مرکز رشد در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور فعال است و توسعه شرکت های دانش بنیان را نیز داریم که 30 درصد شرکت های دانش بنیان در کشور در راستای توسعه بخش سلامت است.

دکتر ملک زاده با اشاره به توسعه مقالات علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 50 درصد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه پزشکی بالینی است و در اغلب شاخص ها نیز جایگاه قم از نظر علمی، در حد میانگین کشوری و یا بالاتر از آن است.

وی گفت: 1300 مقاله از دانشگاه علوم پزشکی قم ثبت شده است که 12 درصد این مقالات در حوزه بین المللی است و از این تعداد 110 مقاله در تاپ مقاله ها و 83 مقاله نیز در تاپ ژورنال ها واقع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد